Sunday 27 February 2011

BATU PETIR/ BATU LITAR

        Batu petir jua dikenali sebagai Batu Litar atau 'Thunder Bolt'. Umum mengetahui akan kedatangan Batu Litar adalah berserta dengan panahan kilat (lightning strike). Pada kelazimannya 90% daripada batu-batu ini mengalami kesumbingan, kepecahan atau keretakan. Ini kerna pantumanya amat kuat sekali menghentak satu-satu objek.
      Batu Litar ini jua mempunyai pelbagai saiz, bentuk dan aneka warna. Antara saiz-saiznya adalah kecil, sederhana dan besar. Namun bentuknya majoriti seumpama mata kapak atau mata lembing malahan warnanya terdiri dari hitam, putih, hijau, kuning, coklat, merah dan pelbagai lagi.
       Antara batu-batu litar yang tersohor adalah seperti litar air, litar api, litar kapak, litar lembing. Namun yang terhebat ialah Litar Tara, berwarna hitam, bersaiz kecil dan Litar Cindai ( kombinasi warna juga bersaiz kecil , kedua jenis ini lah yang selalu dibuat pakaian diri).
       Tidak dinafikan pada yang baharu menceburi diri dalam alam mistik seumpama ini akan merasa bahang kepanasannya. Dalam masyarakat kita lebih menjurus kepada spiritual umpamanya peranan khadam. Bagaimana pula jika si pemakainya itu terdiri daripada orang yang berbangsa asing umpamanya yang tidak tahu dan tidak mengenali akan khadam tersebut. Namun atas sifat kejadiannya tetap berlaku sama sahaja.
       Di sini kita nas kan pula atas sifat kejadian asal, iaitu daripada jisim-jisim kepada jirim-jirim yang berpaksikan Pak Nak Sir ( tanah, air, api, dan angin). Di sini terbentuklah suatu objek, seterusnya daripada vibration/aura. Sifat tadilah jaringan kejadian akan berlaku.
        Seperti biasa penyudahan/ finishing objek-objek litar ini amatlah unik sekali dan halus, sekilas pandang umpama ciptaan/rekaan manusia semata-mata, namun memerlukan seseorang yang tinggi hakikatnya sahaja dapat membongkar Rahsia Alam serta ciptaan dan kebesaran Allah S.W.T.

         Wassallam.





Batu Petir
Thunder Bolt
Package: RM 50,000




Thunder Bolt 
Batu Petir
RM 35,000




Thunder Bolt
Batu Petir






Thunder Bolt
Batu Petir
RM 15,000


Thunder Bolt
Batu Petir






Thunder Bolt
Batu Petir 
RM 10,000



Thunder Bolt
Batu Petir




Thunder Bolt
Batu Petir
RM 5,000




Thunder Bolt
Batu Petir




Batu Petir
Litar Tara
RM 5,000




Litar Tara




Batu Petir
Litar Cindai
RM 5,000








Litar Cindai




Mobile Num: 012-9648163
E-mail: zahini@hotmail.com

3 comments:

  1. mat sore, saya dari denpasar, mau mahar batur petir masih adakah ?
    mohon info makasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf ya,saya ada batu petir litar air sepanjang 6 inci,jika mahu infonya,whatsapp saya.60133720734

      Delete
    2. Maaf ya,saya ada batu petir litar air sepanjang 6 inci,jika mahu infonya,whatsapp saya.60133720734

      Delete