Wednesday 2 March 2011

TAHI BINTANG/ METEOR

        Tahi Bintang jua dikenali sebagai Meteor. Datangnya sememang dari langit. Menurut kajian ahli-ahli sains kejatuhan Tahi Bintanglah penyebab terhapusnya dinasaur di zaman dahulu kala kerna ianya jugalah yang membawa kemusnahan besar di Siberia, Russia. Kesannya masih kedapatan sehingga sekarang. Walau apa pun sebab dan munasababnya setiap satu yang terjadi atas kehendak Allah S.W.T.
        Tahi Bintang terbahagi kepada empat jenis;
  1. Meteorite- kehitaman / coklat- Natural Objek
  2. Tektite - Hitam pekat- Natural Glass
  3. Moldavite - Kehitaman / hijau- Glassy
  4. Iron Nickel - Keputihan - Natural Iron
        Tahi bintang terdiri dari pelbagai saiz, sekecil-kecil jari kelinking hinggalah sebesar-besar kereta. Namun kebanyakan yang kedapatan bentuknya jua berlainan corak. Ada yang panjang, bulat, leper, dan sebagainya. Malahan sesetengahnya jua berkeadaan pecah, retak, sumbing dan sebagainya. Ini kerana pantumanny amat kuat sekali. Sewaktu kejatuhannya dari jarak yang tinggi serta jauh berkelajuan yang pantas. 
        Sesetengah pendapat mengatakan Hajarul Aswad, keris Taming Sari adalah dipperbuat daripada Meteorite dan Iron Nickel. Begitu jua senjata-senjata seperti pisau, mata lembing, kapak dan lain-lain dizaman Pre-History diwaktu bahan besi belum lagi ditemui dan diterokai oleh manusia sejagat.
        Secara lisannya kedudukan bintang adalah lebih kepada pemandu arah kepada para pelayar di zaman dahulu. Arah inilah yang dibuat hala tuju untuk pergi dan balik ke destinasi selain manusia di zaman moden ini, stiap kali ternampak kejatuhan Tahi Bintang berharap agar kejatuhannya itu tegak. Niat keinginan 'Wishes' mereka agar Allah S.W.T. memakbulkan sesuai dengan kedudukannya yang tinggi dan agung sekali.Secara peribadi saya abadikan Tahi Bintang lebih berbentuk 'Excellent Luck' bersesuaian dengan cahaya sinar azalinya. 

        Wassallam.

Package: RM 40,000






Metorite
RM 30,000

Iron Nickel
RM 7,000

Tektite
RM 5,000

Moldavite
RM 5,000


Mobile Num. : 012-9648163
E-mail: zahini@hotmail.com 

No comments:

Post a Comment